Jasper had Marnix voorbereid op een leuke ochtend en daarna zijn
ouders overtuigd van de noodzaak om naar de Autorai te gaan. Achteraf
bleek dat de hoeveelheid bezoekers de helft was van de voorgaande
jaren, dus mijn uiteindelijke overweging toch te gaan was op de juiste
argumenten gebaseerd.
We besloten er niet al te veel tijd aan te besteden, al ging dat al
flink mis door 40 minuten file op de A2. We arriveerden dus pas tegen
10:45 met een Volkswagen Transporter (T5) in een garage die 1.90m
aangaf. Volgens de meneer van de beveiliging konden we er `echt wel door
hoor'. Met Jasper die uit de auto hing om te kijken of het inderdaad
echt wel ging, kwamen we tot de conclusie dat 1 meter 90 zo hoog niet
is. Op de beurs is het eerst stevig doorstappen door het groene
segment, de family en travel, we zijn immers al voorzien, en
de `gewone' autos. Daar komen we natuurlijk niet voor!
Omdat ik er nog nooit eerder was geweest, wist ik niet dat je niet
zomaar elke stand op kunt stappen om eens lekker in een leren stoel
van Jaguar te draaien. Dat bleek mee te vallen, Jaguar is niet zo
exclusief meer als het was, maar Ferrari en Porsche zijn dat nog wel.
Omdat mijn beide zonen (de middelste verkoos de thuisbasis) een rood
in Italie aangeschaft shirt aanhadden, mochten we van de dame (dat
schrijf ik met opzet zo) bij Ferrari de stand op, langs het hek dus.
Een Ferrari zit echt veel beter dan mensen zeggen. De uitspraak: een
Porsche is voor alledag en in een Ferrari zul je zelden meer dan
2000km per jaar gebruiken moet ik nog toetsen, maar ik geloof 'm nu al
niet.
Minder exclusief zijn de Porsches en de Audis. En Volkswagen had er
helemaal een potje van gemaakt: mijn eigen auto had ik best even uit
willen lenen: de enige rijdende R36 in Nederland. Inderdaad, ze
stallen een Phaeton uit, en ook nog een GTI, maar verder dan een
tweetal 20%s autos komen ze niet. Saai, saai en saai. Gelukkig
zijn ze beter in autos maken.
Bij Audi wel een leuke R8. De TT verbleekt naast veel types, maar
naast de R8 is het nier meer dan een vlek op het tapijt. Mercedes viel
nogal tegen. Het mooiste exemplaar staat op een zeecontainer, maar is
al jaren niet meer in produktie. De rest schreeuwt je tegemoet. Een
paar foto's heb ik er van gemaakt, maar ze kunnen allemaal weg. De
stand van formule1.nl was erg leuk. Een F1-wagen van vorig jaar blijkt
bruikbaar als voorgrond voor een leuke foto van mijn jongste zoon,
maar mooi van zichzelf is zo'n kar toch niet. Het blijft wat dat
betreft bij die ene Mercedes en de oude Ferrari.
Voor alle hobbies geldt natuurlijk dat
Joost beter is in Unix.